Wednesday, May 13, 2009

Optakt OB - FCK

Sjældent har der været så afgørende en uge i dansk fodbold, som der er i denne uge.

OB og FCK stormer sammen i aften, mens FCK på søndag tager i mod Brøndby hjemme i Parken.

I bunden er pointene også snært, og både SønderjyskE, Vejle og Horsens har alt på spil i denne uges to runder SAS-liga.

Lad mig i den anledning give en lille optakt til denne dags vigtigste kamp i SAS-ligaen på et udsolgt Fionia Park ved at lave et lille resume af, hvad de danske fodboldkommentatorer siger forud for braget.

"Nerverne er værst ved FCK" hedder overskriften hos Berlingske Tidendes sportsredaktør. Flemming Fjeldgaard. Han tipper stadig FCK som favoritter til at tage guldet hjem i år, men han anerkender også, at OB har alt at vinde, mens FCK skal gå på banen ualmideligt kolde i hovederne for at leve op til forventningerne til dem i dagens nervekrig på det fynske græs.

Træner i Brøndby Ken Nielsen, er ligeglad med udfaldet af kampen i Odense: "Hvis OB vinder vil det være lidt irriterende, hvis vi samtidig taber i morgen. Men jeg holder mig til de kolde facts: Jeg ved, at vi skal vinde i morgen, og jeg ved, at vi hvis vi vinder de næste fire kampe, så er vi også danmarksmestre", siger han til sporten.dk

Og spillefuglene på bet24.com, tror på FCK, som en lille favorit i aftenens opgør:
"55 procent af alle spil på kampen er sat på FCK til odds 2,25, så vi håber, at Lars Olsen og hans mandskab kan drille favoritterne fra FCK", siger oddssætter Jan Trier fra Bet24 til Onside.dk.

Selv har jeg sat 100 kroner på OB-sejr og 10 kroner på, at Hans Henrik Andreasen scorer sidste mål. Striwer!

God kamp.

1 comment:

mkm said...

Det var da en af de mest indsigtsfulde og æggende analyser, jeg længe har set. Props!

Resultatet var heller ikke dårligt...